Lakier metalizowany a niemetalizowany – czy i dlaczego warto dopłacić do wymarzonego lakieru

25-10-2020 12:20

Wybór koloru samochodu nie jest taki prosty, jak się wydaje. Sprzedawca oferuje szeroką gamę wykończeń, a Ty masz trudności z wybraniem tego odpowiedniego? Oprócz koloru będziesz musiał zdecydować o tym, czy wolisz wersję metalizowaną, czy niemetalizowaną. To istotna różnica, która może wpłynąć nie tylko na efekty wizualne, ale także trwałość koloru. Sprawdź, czy warto dopłacić do lakieru.

Kolor lakieru to nie wszystko

Najbardziej popularnymi kolorami samochodów są srebrny, granatowy i czarny. Takie auta wyglądają bardzo elegancko i nowocześnie, więc nic dziwnego, że zwracają uwagę wielu pasjonatów motoryzacji. Jednak kolor to nie jedyna rzecz, która powinna Cię zainteresować podczas wybierania wymarzonego pojazdu. Powinieneś zwrócić uwagę na rodzaj lakieru. Dowiedz się, który z nich jest bardziej opłacalny – metalizowany czy nie?

Rodzaje lakierów samochodów

Sprzedawcy samochodów osobowych ze wszystkich sił starają się zainteresować ofertą swoich klientów. Podczas zakupu auta często oferują dodatkową usługę pokrycia go lakierem metalizowanym. To dość drogie rozwiązanie, które może kosztować nawet kilka dodatkowych tysięcy złotych.

Lakiery, które są dostępne na rynku, dzielą się ze względu na połysk:

* niemetaliczne – wyróżniają się dużą twardością. Te lakiery są często stosowane na autach w wersjach podstawowych. W ich gamie znajdują się tylko monokolory,

* matowe – ta opcja zyskuje coraz większą popularność, ze względu na niepowtarzalnie gładkie wykończenie, choć to lakier, który jest najmniej odporny na uszkodzenia i utlenianie,

* metaliczne – formuła tego lakieru zawiera sproszkowane aluminium, które zapewnia trwałość koloru bez względu na warunki atmosferyczne. To co wyróżnia metaliczne kolory, to perfekcyjny połysk, który przyciąga wzrok. Urzekają nim np. samochody Seat,

* perłowe – niezbyt trwały lakier, który niepowtarzalny efekt różnokolorowych drobinek zawdzięcza kryształkom górskim otaczającym cząstki aluminium.

Lakier niemetaliczny czy metaliczny – który lepszy?

Różnica między niemetalicznym i metalicznym lakierem nie polega tylko na wizualnym wykończeniu.

Kolory bez metalicznego połysku są tańsze i sprzedawcy nie wymagają od kupującego wniesienia dodatkowej opłaty. Dobrze sprawdzają się w codziennym użytkowaniu i wystarczy odpowiednia pielęgnacja, aby wydłużyć trwałość tego produktu. Warto przestrzegać takich zasad jak np. unikanie mechanicznych myjni czy regularne woskowanie.

Natomiast lakiery metaliczne wyróżniają się lepszą ochroną antykorozyjną. Z tego powodu są szczególnie polecane przez sprzedawców samochodów osobowych, a naniesienie ich na auto kosztuje od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Na „metaliku” nie widać tak szybko brudu ani zarysowań. Dzięki temu Twój samochód będzie zawsze wyglądał perfekcyjnie.

Wybór rodzaju lakieru zależy od indywidualnych preferencji i… zasobności portfela. Niemetalizowany wariant dobrze spełni swoją funkcję, jednak pamiętaj, że wersja metalizowana zapewni nie tylko niesamowity efekt wizualny, ale także pomoże chronić nadwozie przed korozją. To niewielka cena za tak szerokie spektrum działania.